Opanuj siedem mocy artefaktów, a następnie je odrzuć
Po Zgaśnięciu Światła to gra przygodowa. Prowadzi cię przez przejmująco piękne Sokoban 3D, które odzwierciedla etapy żalu. Wkładasz się w buty Alice w poszukiwaniu uzdrowienia po utracie jej partnera, Aura. Każda z siedmiu krain, które eksplorujesz, reprezentuje odrębną emocjonalną krainę: łagodne brzegi zaprzeczenia, splątane lasy gniewu, zamarznięte korytarze depresji i inne.
W Po Zgaśnięciu Światła każdy świat daje ci unikatowy artefakt—lustra, które odzwierciedlają wspomnienia, magnesy, które przyciągają przeszkody, oraz kamienie żywiołów, które rozpalają ogień—co przekształca proste łamigłówki z pudełkami w złożone wyzwania.
Poczuj ból odpuszczenia
W After Light Fades, rozwiązujesz przestrzenne zagadki, popychając i ciągnąc bloki, manipulując światłem oraz wykorzystując efekty żywiołów, aby dotrzeć do odległych przełączników i ukrytych wnęk. Gdy każde królestwo osiąga swój szczyt, rzucasz jego artefakt w otchłań, rezygnując z tej mechaniki i zamykając rozdział w pamięci Alice o Aurze. Usunięcie tej mechaniki pogłębia narrację, przekształcając każdą rozwiązana zagadkę w moment katharsis.
Ręcznie wykonane poziomy płynnie przechodzą z jednego etapu emocjonalnego do drugiego, każdy oferując nowe interakcje i rosnącą złożoność. Wczesne zagadki uczą podstawowych mechanik z delikatnym przewodnictwem, podczas gdy późniejsze wyzwania splatają razem wiele mocy artefaktów w skomplikowanych sekwencjach, które wymagają zarówno logiki, jak i kreatywności. Projekt wizualny zmienia ton — ciepłe pastele ustępują miejsca surowym cieniom — aby podkreślić wewnętrzną podróż Alice.
Minimalistyczna ścieżka dźwiękowa dostosowuje się do nastroju każdego świata, narastając z nadzieją lub znikając w melancholii, gdy odpuszczasz. Pomimo braku dialogu, opowiadanie przez środowisko jest obfite. Kruszejące posągi, zarośnięte ogrody i fragmentaryczne murale sugerują wspomnienia dzielone między Alice a Aurą. Akt pozostawiania każdego artefaktu za sobą staje się potężnym emocjonalnym akcentem, odzwierciedlając proces akceptacji i zmiany. Jednak brak jest trybu wieloosobowego ani systemu wskazówek.
Świadek rozpuszczających się światów
After Light Fades łączy sugestywne łamigłówki sokoban z emocjonalną głębią, gdy prowadzisz Alicję przez siedem krain odzwierciedlających etapy żalu. Opanowujesz unikalne mechaniki artefaktów—lustra, magnesy, ogień, winorośle—następnie rzucasz je w otchłań, rezygnując z każdej mocy w poruszającym akcie puszczenia. Ręcznie wykonane poziomy ewoluują w złożoności i tonie, podczas gdy minimalistyczna wizualizacja i ambientowa muzyka podkreślają narrację opowiedzianą poprzez rozgrywkę.










